Sky of love - en av de sorgliga filmer jag sett!

När jag såg filmen "Sky of Love" kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Den är så himla sorglig. Denna film är mycket populär i Japan och fick många att gråta. Film dramat följer livet för en helt normal tonårs tjej som upplever många otroliga sorgliga händelser,men genom allt som visar att kärleken övervinner allt. Detta är en sann kärlekshistoria. Det beskriver inte bara den första kärleken för unga utan den visar också det värmen från familjen, betydelsen av liv, kompisar, och den gemensamma händelser i tonåren, vad Mikas (huvudpersonen) och Hiros gått igenom. Hiro bär på en stor hemlighet och denna film handlar också om hur det är att förlora de man älskar som mest i livet.


Var du lycklig?

Om jag inte hade träffat dig den dagen,

Hade jag inte behövt känna den här smärtan,

Denna deppighet,

Denna sorg,

Och mina tårar…

Troligtvist inte skulle rinna ner så här oavbrutet.


Hur som helst,

Om jag inte hade träffat dig,

Skulle jag antagligen inte känna mig,

Så lycklig,

Så mild,

Så älskad,

Så varm,

Och så välsignad.


Idag ska jag fortsätta hålla tillbaka mina tårar och tittar upp mot skyn,

Tittar upp på himlen…

Den tiden visste jag ingenting…


Om jag inte hade träffat dig den dagen,

Då hade jag inte upplevt den smärta och sorg,

Och minnen fyllda med tårar.

Men om jag inte hade träffat dig,

Skulle jag inte heller upplevt den glädje, spänningen och minnen fyllda med tårar.


Men…

Om jag inte hade träffat dig,

Skulle jag inte heller upplevt:

Den glädje,

Spänningen,

Dyrbarheten

Lyckan

Och den känslan att vara absolut lycklig.


Hur är det med dig nu?


Jag… fortsätter fortfarande att älska den stora blåa himmeln.



Kommentarer
Postat av: Bästis

Den verkar så gooooo :) <3

2010-04-03 @ 19:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0