funny dikt

POESI på flum


Poesi är festligt


(fascinerande)


Med ord och tankar och små små


Bitar


Kan man forma ramsor


om transor


(eller kanske om bilar)


Jag ska bli en fet poet


Med glasögon och tovigt hår


Sitta i min permobil


Och kanske behöva en specialtillverkad bil


Och allt jag ska göra är att


SKRIVA


24 timmar om dygnet


7 dagar i veckan


För jag ska minsann visa alla


Att jag


Jag duger som poet


Och det jag säger


Kanske


Har någonting i sig


Som någon annan människa kan känna igen sig i


Eller också så ska jag visa


Att det jag säger


Minsann!


Är speciellt


Och bara gäller mig


Och frågan är om


Någon någonsin någonstans kommer att läsa


Det jag har diktat ihop


Men trots det


Jag ska bli POET!


 


Men som Bob Dylan sa


”poeter blir bara de som inte duger som popsångare”

 

författare: diktkonst/Jins Olin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0